19 Ağustos 2010

Bayat Ekmekleri Değerlendirmek

Bayat Ekmekleri Degerlendirmek

Bugünlerde ekmek daha da artıyor evde, Ramazanda olduğumuzdan olsa gerek. Aslında hayır vazgeçtim, Ramazanda olduğumuzdan değil, eşimin evde bol ekmek olmazsa doymayacağını sanıyor olmasından kaynaklanıyor galiba :)

Bilenlere hatırlatma, mutfakla yeni tanışanlara da fikir verme açısından bayat ekmekleri değerlendirmenin bana göre en iyi yöntemlerinden birini yazmak istedim. Bana göre diyorum, çünkü hem kış aylarında hem de Ramazanda çorbayı çok tüketiyoruz. Siz de çorba sevenlerdenseniz ve bayat ekmekleri atmak yerine nasıl değerlendiririm diye düşünüyorsanız, buyrun size çorbanızda kullanacağınız küçük, kıtır ekmekler. Yağlı kağıt serdiğiniz ya da hafifce yağladığınız fırın tepsinize küp küp doğradığınız ekmekleri güzelce yayıp, 190-200 derecede ısıttığınız fırında ekmekler kızarana kadar tutun. Ekmekleri doğramadan önce bir kaç saat buzdolabında bekletirseniz, doğramak daha kolay olur. Fırından çıkardığınız ekmekler soğuduktan sonra cam kavanozlara ya da benim yaptığım gibi cam yoğurt kaselerine koyup ağzını kapattıktan sonra uzun süre buzdolabında saklayabilir, çorbanızı servis yaparken çorba kasesinin içine dilediğiniz kadar kıtır ekmeklerden koyabilirsiniz.

5 yorum:

  1. Biz kadınlar böyle pratik olmazsak onca işin altından nasıl kalkarız. İşte böyle minik sihirlerle :))

    Üstelik ekmekleri çöpe atamayacak kadar da duyarlı olmak gerçekten takdir edilecek bir davranış...

    Elleriniz dert görmesin... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Sevgili Aysel, nimetin değerini bilmek biz hanımlar için özellikle şu yaşadığımız dönemde daha da önemli oluyor sanırım. Yeni sihirlerde buluşmak üzere :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de küçük küçük doğrayıp, 1 gece kurutup robottan çeker ve galeta unu olarak kullanırım. Bu fikir de çok güzel, ellerinize sağlık, mutlaka deniyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Cok güzel bir fikir. Bu konu beni de cok mesgul eder. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Serap galeta unu olarak kullanmak fikrini çok sevdim, bir dahaki sefere ben de bu şekilde yapacağım.

    Nesrin bayat ekmekleri değerlendirmek konusunda ben de çok kafa yoruyorum.

    Sizlerin de bu konuda önerebileceğiniz başka yöntemleriniz varsa, paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil