13 Eylül 2010

Karamelize Soğanlı Tavuk

Karamelize Soganli Tavuk

Biliyorum blogumu çok ihmal ettim, biliyorum bugünlerde pek bir tembel oldum :) Son yazımdan bu yana araya giren bayram telaşı, ani gelen pasta siparişleri derken yeni tarifler deneme şansım olmadı. Üstüne bir de evimizde sürmekte olan tadilatı da eklerseniz, bırakın yeni tarifleri deneyebilmeyi, aç kalmadığımıza şükrettiğimiz için bana hak verirsiniz diye umuyorum :)

Gelelim tarife. Karamelize soğan ya da pişmiş soğanın ağızda bıraktığı o tatlımsı tadı sevenlerin çok beğeneceğine inanıyorum. Servis yapacağınız zaman soğan sevmeyenler için, alttaki resimde olduğu gibi tavukları dilimleyip tabağa aldıktan sonra üstüne soğanlarını eklemeden de servis yapabileceğiniz, yumuşacık ve çok lezzetli bir tavuk yemeği.

DSC_0005


MALZEMELER:
4 parça tavuk göğüs
3 büyük soğan
2 diş sarımsak
Yarım limon suyu
Tuz, karabiber
Sıvıyağ


YAPILIŞI:
  • Tavukları kesme tahtası üstüne alıp her iki taraflarına da tuz ve karabiber serpin.
  • Tavaya biraz sıvıyağ koyup kızdırın. Sadece tavukların iki yanını kızartmak için kullanacağımız için çok fazla yağ eklemenize gerek yok. Tavukları kızarttıktan sonra ayrı bir tabağa alın.
  • Tavada kalan yağı dökmüyoruz. Eğer çok fazla yağ koymuşsanız biraz azaltın. Bu yağın üstüne yarım ay şeklinde ve biraz kalınca doğradığınız soğanları ve bütün haldeki iki diş sarımsağı ekleyin.
  • Soğanlar karamelize olup, pişene dek arada karıştırın. 
  • Soğanlar piştikten sonra tavaya kızarttığınız tavukları ekleyin. Soğanları, tavukların hem altına hem de üstüne gelecek şekilde paylaştırın. Tavanın kapağını kapatıp, orta hararetli ateşte 15-20 dakika kadar tavuklar pişene kadar arada karıştırın.
  • Tavuklar piştikten sonra yarım limon suyunu yemeğe karıştırıp 5 dakika kadar daha bu şekilde pişirip ocağın altını kapatın.
  • Servis yapacağınız zaman tavukları kesme tahtası üstüne alıp, iki parmak kalınlığında dilimleyin. Servis tabağına önce tavukları dizin, sonra da üstüne karamelize olmuş soğanlardan gezdirin. Yanında baharatlı patates, patates püresi ya da pilav eşliğinde servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder