21 Ağustos 2010

Elmalı Tart

Elmali Tart

Ne zamandır elmalı tart yapmak istiyordum. İnternette birçok tarif buldum, malzemeler de yapılışı da hemen hemen aynı olsa da, okuduğum yorumların büyük çoğunluğunda tart hamurunu toparlamanın ve merdane ile açmanın ya çok zor olduğu ya da hamurun dağıldığı yazıyordu. Bu yüzden de elmalı tart yapma fikrini hep ertelemiştim, ta ki iftar için tatlı olarak elmalı birşeyler yapma isteğim önüne geçilmez bir hal alıncaya dek :) Evet tıpkı yorumlarda olduğu gibi hamuru merdane ile açmak zor olduğu gibi, bir şekilde becerip açabilsem de hamuru tezgahın üstünden kaldırıp kalıba yerleştirmek mümkün olmadı. Koparak dağılan hamurla verdiğim savaşta mağlup olunca ben de çareyi, hamuru kalıba elimle yaymakta buldum. Tart kalıbım olmadığı için, 24 cm'lik kelepçeli kalıbımın tabanına hamuru elimle bir güzel yaydım, her tarafının eşit şekilde yayılmasına özen gösterdim. Sonuç mu? İftarda elmalı tarttan geriye sadece bir dilim kaldı, yani tadı da kıvamı da çok iyiydi. Unu 2 - 2,5 bardak arası kullanıdığım için tam ölçü veremiyorum. Elinize yapışmayacak kıvama gelene kadar yavaş yavaş ekleyin unu, verdiğim bu miktar artabilir.

MALZEMELER:
Tart Hamuru için:
2 - 2,5 bardak un
200 gr oda ısısında margarin ya da tereyağ
2 yumurta sarısı
Yarım su bardağı toz şeker
2 çay kaşığı kabartma tozu

Elmalı Harcı için:
3 adet elma
Yarım su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz
1,5 tatlı kaşığı tarçın

* Üzerini süslemek için pudra şekeri

YAPILIŞI:
  • Elmaların kabuklarını soyup rendeledikten sonra toz şeker ile birlikte kendi sularını salıp tekrar çekene kadar pişirin.
  • Elmalar pişince tarçın ve cevizi ekleyip iyice karıştırın ve ocağın altını kapatın.
  • Tart hamuru için gerekli tüm malzemeleri derin bir kaba ekleyin. Bu aşamada öncelikle 2 bardak unu kullanın, sonrasında ihtiyaç duyarsanız geriye kalan unu, hamuru yoğurmaya devam ederek azar azar ilave edin.
  • Hamurun 1/3'ünü ayırın. Geri kalan hamuru merdane ile açıp kalıba yerleştirmeyi deneyin :) Deneyin diyorum çünkü yukarıda bahsettiğim gibi ben 24 cm'lik kelepçeli kalıbımın tabanına hamuru elimle yaydım. Bu şekilde yapacaksanız hamurun kalıba eşit yayılmasına dikkat edin.
  • Kalıba yaydığınız hamurun üzerine elmalı harcınızı eşit şekilde yayın.
  • Ayırdığınız hamurdan şeritler hazırlayın, bunu elinizle yuvarlayarak da yapabilirsiniz, bu şeritleri kafes şeklinde elmalı harcın üzerine dizin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika ya da tartın üzeri kızarana kadar pişirin. Servis yapacağınız zaman üzerine pudra şekeri serpin.

Tartın lezzetini çok beğensek de, yapımının daha kolay olduğu, hamuru daha kolay toplanabilen ve açıldığında dağılmayan bir tarif bulabildiğimde, yine sizlerle paylaşacağım.

2 yorum: