22 Ağustos 2010

Domates Soslu Biber Kızartması

Biber Kizartmasi

Bu sıcak yaz günlerinde soğuk soğuk yenen biber kızartmasının yerini hiçbir şey almıyor. Hatta mümkün olsa da hep zeytinyağlı ve soğuk olan yemekleri yiyebilsek değil mi? :) Biber kızartmasının sosuna ekmeği bana bana yiyişimi bir göreseniz, günlerdir aç olduğumu sanırsınız :)

Ben çarliston biber kullandım ama isterseniz siz sivri biberle de yapabilirsiniz. Yaklaşık 8-10 adet biber bize yeterli geliyor. Sizler kişi sayınıza göre bu miktarda değişiklik yapabilirsiniz. Bu yapılışı çok kolay olan tarifi yine, hem bilmeyenler için hem de arşivde bulunması için veriyorum.


MALZEMELER:
8 - 10 adet çarliston biber
2 orta boy domates
2 diş sarımsak
Tuz
Kızartmak için sıvı yağ

YAPILIŞI:
  • Biberleri yıkayıp iyice kurulayın ve kızgın yağda her iki tarafını da çevirerek kızartıp, servis tabağına alın.
  • Küçük bir tavada rendelediğiniz domatesler ile küçük küçük doğradığınız (ya da isterseniz dövülmüş) sarımsakları, biberleri kızarttığınız yağdan 1 yemek kaşığı ekleyerek pişirin. Bu aşamada domatesler çok sulu değilse, yarım çay bardağı sıcak su ekleyip domatesleri biraz daha pişirin. Tuzunu da ekledikten sonra biberlerinizin üzerine döküp, soğuduktan sonra servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder