22 Kasım 2010

Reçelli Muffin

Recelli muffin

Bugün verdiğim tariflerde hep aynı cümleyi kurdum, kuruyorum: "Hazırlaması çok kolay". İşte bu muffinler için de kullanabileceğim iki tanımdan biri de bu. Hakikaten hazırlaması kolay ve çabuk. İkinci tanımı ise şöyle izah edebilirim sanırım; aşağıda vereceğim ölçülerle 12 adet muffin hazırlayabiliyorsunuz ama ben ölçüleri iki katına çıkarıp 24 adet muffin hazırladım ve ertesi sabah kahvaltısında yemek için sadece 4 adet muffin kalmıştı! Yani hazırlaması kolay olduğu kadar çok da lezzetliler :)

MALZEMELER:
250 gr un
100 gr şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tarçın
180 ml süt
80 ml sıvıyağ
1 yumurta
Dilediğiniz meyve reçeli (Ben çilek reçelinin tanelerini kullandım. Siz de dilediğiniz bir meyve reçelinin tanelerini ya da marmelatını kullanabilirsiniz.)
2-3 yemek kaşığı dövülmüş ceviz


YAPILIŞI:
  • Muffin kalıbınıza muffin kağıtlarını yerleştirin ve fırınınızı ısınması için 180 dereceye ayarlayın.
  • Çukur bir kapta un, kabartma tozu, vanilya, tuz ve tarçını eleyin. Bu karışıma şekeri de ekleyip karıştırın.
  • Başka bir kapta süt, yağ ve yumurtayı iyice çırpın. Toz karışımı buna ekleyip iyice karıştırın. Karışım cıvık değil, hafif topak topak olacak.
  • Muffin kalıplarının 2/3'ünü doldurup kullancağınız reçel tanelerinden bir iki adet her bir muffin kalıbına koyun ve kalıptaki karışımın içine girmesi için biraz bastırın. Tüm muffinlerin üzerine dövülmüş ceviz serpiştirin.
  • Yaklaşık 25 dakika ya da batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

1 yorum: